Національний ТУ «Дніпровська політехніка» — відповідність Часу

Проект

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

ХХ.ХХ.2014

м. Київ

N ХХХ


Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
ХХ ХХ 2014 р. за N ХХХХ/ХХХХХ

Про затвердження Державних вимог до акредитації напряму підготовки, спеціальності та вищого навчального закладу

На виконання Програми Кабінету Міністрів України на 2014 рік, відповідно до Положення про акредитацію вищих навчальних закладів і спеціальностей у вищих навчальних закладах та вищих професійних училищах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від __ _______ 2014 р. № ____, з урахуванням Стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти, схвалених на Бергенській конференції міністрів вищої освіти європейських країн (2005 рік), з метою спрощення та модернізації акредитаційних критеріїв та нормативів

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Державні вимоги до акредитації напряму підготовки, спеціальності та вищого навчального закладу, що додаються.

2. Вважати таким, що втратив чинність наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13 червня 2012 року № 689 «Про затвердження Державних вимог до акредитації напряму підготовки, спеціальності та вищого навчального закладу», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 4 липня 2012 року за № 1108/21420.

3. Директору департаменту вищої освіти та ліцензування (Коровайченко Ю.М.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.

3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

4. Цей наказ набирає чинності з 1 вересня 2014 року.

 Міністр

С.М.Квіт

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки ХХ.ХХ.2014 ХХХ

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
ХХ.ХХ.2014 р. за № ХХХХ/ХХХХХ


Державні вимоги до акредитації напряму підготовки, спеціальності та вищого навчального закладу

I. Загальні положення

1.1. Ці Державні вимоги розроблені відповідно до Законів України «Про освіту», «Про вищу освіту», постанови Кабінету Міністрів України від __ _________ 20__ р. № ____ «Про затвердження Положення про акредитацію вищих навчальних закладів і спеціальностей у вищих навчальних закладах та вищих професійних училищах», Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від __ _______ 20___ р. № _____, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 19 січня 2004 року за № _______ (далі - Ліцензійні умови надання освітніх послуг у сфері вищої освіти).

1.2. Ці Державні вимоги є критеріями якості діяльності навчального закладу для прийняття рішення про акредитацію напряму підготовки, спеціальності та вищого навчального закладу.

II. Державні вимоги до акредитації напряму підготовки та спеціальності

2.1. Виконання вимог законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки України, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України, та інших нормативно-правових актів у галузі освіти.

2.2. Дотримання Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти та провадження освітньої діяльності в межах ліцензованого обсягу прийому протягом усього строку дії ліцензії (при першій акредитації - з дати отримання ліцензії, при черговій акредитації - з дати прийняття попереднього рішення про акредитацію).

2.3. Дотримання Європейських стандартів і рекомендацій щодо внутрішнього забезпечення якості у вищих навчальних закладах:

2.3.1. Політика закладу

Подання звіту про стан виконання Стратегічного плану розвитку та вдосконалення освітньої діяльності з підготовки фахівців за напрямом, спеціальністю з урахуванням потреб ринку праці та освітніх прагнень громадян.

Рекомендації:

Стратегічний план розвитку та вдосконалення освітньої діяльності з підготовки фахівців за напрямом, спеціальністю з урахуванням потреб ринку праці та освітніх прагнень громадян повинен містити заяву про наміри навчального закладу та основні засоби, за допомогою яких вони будуть досягнуті. Звіт про стан виконання має включати аналіз зусиль навчального закладу з реалізації Стратегічного плану, включаючи досягнуті результати, проблеми, що виникли в ході реалізації плану та огляд частково досягнутих та недосягнутих цілей, а також рекомендації з його вдосконалення на наступний акредитаційний період.

2.3.2. Процедури забезпечення якості

Подання опису внутрішньої системи забезпечення якості.

Рекомендації:

Опис внутрішньої системи забезпечення якості повинен містити:

-         аналіз результативності науково-дослідної роботи в навчальному закладі та використання її здобутків у навчальному процесі;

-         представлення локальної системи управління якістю та стандартів вищого навчального закладу;

-         схему функціонування внутрішньої системи забезпечення якості та розподіл відповідальності між структурними підрозділами та  посадовими особами;

-         залучення студентів до забезпечення якості;

-         результативність системи забезпечення якості, її моніторинг та вдосконалення.

2.3.3. Розробка та постійне вдосконалення навчальних планів, програм та контрольних заходів

Подання розділу про розробку та постійне вдосконалення навчальних планів, програм та контрольних заходів (розділ І звіту про діяльність за напрямом, спеціальністю, що акредитується, де підтверджується відповідність підготовки фахівців державним вимогам)

Рекомендації:

Розділ про розробку та постійне вдосконалення навчальних планів, програм та контрольних заходів повинен містити:

-         формулювання та оприлюднення чітко сформульованих результатів навчання (learning outcomes);

-         відповідність Опису навчальної програми визначеним результатам навчання, фактично реалізованого навчального плану освітньо-професійній програмі та чинному законодавству;

-         особливості організації навчального процесу за різними формами навчання;

-         опис участі фахівців-практиків з відповідного напряму, спеціальності, працедавців у розробці, ухваленні та систематичному вдосконаленні Опису навчальної програми, тематики та методичних указівок щодо виконання дипломних і курсових робіт (проектів), проведення державних екзаменів, програм усіх видів практик, Робочих програм навчальних дисциплін циклу професійної та практичної підготовки;

-         порядок організації та проведення контрольних заходів, моніторингу успішності студентів.

2.3.4. Оцінювання студентів

Подання розділу про оцінювання студентів (розділ ІІ звіту про діяльність за напрямом, спеціальністю, що акредитується, де підтверджується відповідність підготовки фахівців державним вимогам)

Рекомендації:

Розділ про оцінювання студентів повинен містити:

-         обґрунтування відповідності системи контрольних заходів завданню досягнення визначених результатів навчання;

-         аналіз спроможності системи контрольних заходів забезпечити виконання функцій поточного та підсумкового контролю, а також діагностичного післяекзаменаційного контролю;

-         формулювання чітких критеріїв виставлення оцінок, які мають бути оприлюднені;

-         інформацію про вдосконалення кваліфікації викладачів у сфері освітніх вимірювань, використання технологій колегіального оцінювання студентів;

-         опис чітких правил перескладання (повторного складання) екзаменів та заліків;

-         перелік заходів для забезпечення прозорості, неупередженості та верифікованості оцінювання студентів;

-         результати ректорського (директорського) моніторингу встановлених процедур оцінювання студентів.

2.3.5. Забезпечення якості викладацького складу

Подання розділу про забезпечення якості викладацького складу (розділ ІІІ звіту про діяльність за напрямом, спеціальністю, що акредитується, де підтверджується відповідність підготовки фахівців державним вимогам)

Рекомендації:

Розділ про забезпечення якості викладацького складу повинен містити:

-         виклад системи процедур та критеріїв оцінювання фахового рівня та педагогічної майстерності викладачів;

-         інформацію про функціонування цієї системи та наявність доступу до неї;

-         опис процедур прийняття, переведення та звільнення викладачів;

-         перелік заходів для підвищення кваліфікації викладачів та створення сприятливих умов для їх професійного та наукового зростання;

-         звіт кожного працівника про участь у наукових дослідженнях та їх результатах;

-         аналіз реалізації програми професійного розвитку персоналу та забезпечення системної роботи з молодими працівниками.

 

2.3.6. Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення навчального процесу (ресурси)

Подання розділу про матеріально-технічне та інформаційне забезпечення навчального процесу (ресурси) (розділ ІV звіту про діяльність за напрямом, спеціальністю, що акредитується, де підтверджується відповідність підготовки фахівців державним вимогам)

Рекомендації:

Розділ про матеріально-технічне та інформаційне забезпечення навчального процесу (ресурси) повинен містити:

-         звіт про виконання нормативів та вимог, встановлених у розділі «4. Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення навчального процесу (ресурси)» п. 2.1 Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти;

-         інформація про доступність ресурсів, урахування потреб та відгуків студентів і викладачів про їх достатність та відповідність сучасним технологіям навчання;

-         аналіз доступності в інформаційному просторі навчального закладу інформації про досягнення студентів та показники їх успішності; можливості працевлаштування для студентів та випускників; рівень задоволеності студентів змістом освітніх програм та якістю викладацького складу; основні параметри контингенту студентів; перелік навчальних сервісів та умови їх надання; ключові показники діяльності навчального закладу в цілому (з урахуванням дотримання вимог законодавства щодо захисту персональних даних);

-         результати порівняльних досліджень діяльності навчального закладу з подібними навчальними закладами України та країн Європейського простору вищої освіти та наукових досліджень аналогічного типу та формату.

2.3.7. Відкритість та прозорість інформації

Подання розділу про відкритість та прозорість інформації щодо навчального закладу (розділ V звіту про діяльність за напрямом, спеціальністю, що акредитується, де підтверджується відповідність підготовки фахівців державним вимогам)

Рекомендації:

Розділ про відкритість та прозорість інформації щодо навчального закладу повинен містити:

-         аналіз систематичності оприлюднення актуальної та об’єктивної інформації (кількісної та якісної) про освітні програми та послуги навчального закладу;

-         інформацію про відгуки студентів, випускників, роботодавців щодо діяльності навчального закладу, а також вибіркові дані про професійні кар’єри його випускників;

-         опис механізму забезпечення точності, неупередженості, об’єктивності та доступності оприлюдненої інформації.

 

III. Державні вимоги до акредитації вищого навчального закладу

3.1. Для вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку (перепідготовку) фахівців за спеціальностями одного напряму підготовки, - наявність акредитації усіх ліцензованих спеціальностей за рівнем, не нижчим за заявлений рівень акредитації вищого навчального закладу.

3.2. Для вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку (перепідготовку) фахівців за спеціальностями різних напрямів підготовки, - наявність акредитації не менше двох третин усіх ліцензованих спеціальностей за рівнем, не нижчим за заявлений рівень акредитації вищого навчального закладу.

 

Директор департаменту
наукової діяльності та ліцензування

О. В. Якименко


Сервіси

Розклад

Соціальні мережі

Facebook
YouTube

Інформаційне партнерство

Прес-центр
Закон про вищу освіту
© 2006-2024 Інформація про сайт